Akuten

Ligger i sängen & laddar upp lite. Blev helt plötsligt galet trött.. Men jag fick sova sådär inatt, sen gick jag upp och nathaniel och sjuka Jimmy låg kvar och sov en stund till. Mamma kom förbi också sen gick vi till BVC för att mäta & väga och så fick jag tider till en babymassage grupp och öppna förskolan , en gång i veckan är det för unga mammor också så jag funderar på att gå dit nån dag :) han är bara tre månader men kan vara kul för mig med. Idag vägde han 6470 g och är 61 lång. Stora killen :) 

Fick en fråga om varför vi var på akuten, skulle ju förklara varför förut men jag glömde helt bort det.. 
I några veckor nu har nathaniel fått som en konstig kramp. Han slänger fram huvudet, tar armarna rakt ut fast ändå framåtböjda och upp med benen och spänner som satan. När jag frågade BVC och en läkare vad de kan va sa dom kanske magknip. Men när han gjorde så tre gånger förra torsdagen så kollade jag med sjukvårdsupplysningen och dom sa att det låter som IS, epilepsi alltså. Och att jag ska åka in till akuten. Fatta paniken jag fick liksom.. Så min bror kom hit och hämtade oss sen åkte vi till Danderyds sjukhus. Förklarade där hur Nathaniel gör och läkaren tyckte också det lät som is, så vi blev skickade till Astrid Lindgrens. Vi fick stanna över natten och morgonen därpå göra ett EEG som visade att allt var normalt. Men vad jag har läst nu i efterhand så kan det visa att de är bra på EEG men fortfarande vara is. Men ja hoppas verkligen inte det.. Det är rätt allvarligt och är farligt om det inte behandlas. Vi ska träffa en neurologläkare den 3 februari så vi förhoppningsvis får reda på varför han gör detta. Är så sjukt orolig. 
Helt slut .. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se