You ask, I answer.

POSTAT AV: KLARA

Hur mycket har du gått upp under graviditeten? :-)

Jag har gått upp 12 kg än sålänge :) Hade förväntat mig så mycket mer pågrund av allt vatten så är
tacksam för det haha. Men sen vet man ju aldrig, kan ju gå upp några kg till.

POSTAT AV: SANNA

Hur såg ditt liv ut innan graviditeten? Har ni bestämt namn än? :)

Mitt liv innan graviditeten såg typ likadant ut varje dag.
Sökte jobb, festade bort alla pengar jag hade, tog varje chans jag kunde för att kunna gå ut & festa typ.
Det spårade helt enkelt ut för mig där ett tag. Men det är ingenting jag vill återvända till.
Ja vi har ett namn, men med tanke på att man kan ändra sig när han väl är ute så vill
jag inte riktigt gå ut med det officiellt än hehe. Men vi får se! Jag tror vi håller oss till namnet vi valt,
älskar det.

 
POSTAT AV: ANONYM

Hej jag har länge velat skaffa mig en amstaff men jag vet att dom behöver mycket motion och sånt och jag tänkte fråga dig hur mycke går du ut med Tyson? Hur funkar han med andra hundar osv? Kan du berätta lite om hur han är, är nyfiken :)

Just nu så har jag inte kunnat varit ute med han så ofta tråkigt nog, mest Jimmy. Jag tar
ut han på kanske två småpromenader om dagen nu när jag får röra mig igen, och när Jimmy är ute med
honom så blir det två långpromenader på några timmar ibland haha. Det varierar. Men iallafall en långpromenad
varje dag. Lär bli fler sen när bebben är ute så jag kan vara ute o röra på mig, så kul att gå till ängarna
här där jag bor och bara släppa han lös. Med andra hundar funkar han jättebra, förutom hanhundar som är
lika stora eller större än honom. Vilket är skittråkigt. Men med valpar, honor, mindre hundar, så funkar han extremt bra. Ska dock träna honom till att kunna umgås med andra hanhundar i hans storlek.
Haha hur han är.. Han har en helt egen personlighet, men så säger väl alla om sina hundar.
Han är väldigt mammig, och gosig. Tycker om att ligga nära. Samtidigt så är han väldigt lekfull och har så sjukt mycket energi när han väl kommer igång.. Sen är han morgontrött också, så när jag går upp på morgonen så ligger han fortfarande kvar & sover nån timme till haha. Älskar honom, han är min lilla bebiiis!

 
POSTAT AV: ANONYM

Hur träffades du och Jimmy ?

Vi träffades för flera år sen första gången typ. Min mammas ex hade med sig honom hem för dom var polare.
Jag låg i sängen med mamma & kolla på film, o den här snubben hoppar upp i sängen och bet mig i halsen? Ja ba asså mamma.. Vem fan är han. Hon ba : luuugn.. Det är bara Jimmy. Hahahah så störd människa från start. Sen gick det väl nåt år, sen sommaren 2011 så började han komma hem till oss mer o mer, alltså han umgicks med min mamma, han fick typ nån trygghet från henne och dom hade askul tillsammans + några till. Min mamma har känt Jimmy sen han var en skitunge i blöja liksom. Sen blev det bara att han började komma hem till oss mer och mer, han och jag blev skitbra polare, när jag fick stryk av en kille den sommaren var han den första på plats för att hitta honom osv osv. Tyckte han var världens roligaste människa. En dag när jag och Johanna chillade hemma hos honom och hans rumskamrater,  så deckade allihopa, jag och Jimmy var vakna och skitfulla hahaha, då ville han prata med mig, så jag satte mig i hans knä så berättade han att han var kär i mig. Alltså fatta chocken.. Jag började typ asgarva och trodde inte för fem öre på vad han sa, samtidigt som jag höll på att skämmas ihjäl. Känslor var inte riktigt min grej. Han berättade hur vacker jag var, hur kär han har varit i mig så länge, trodde fortfarande att det var bullshit då han var själv var jättefull. Men aa, saker hände. Och två dagar efter när han kom hem till oss typ så berättade han det igen. Men jag är så satans jävla trögfattad så det tog fan ett bra tag innan jag fattade att han var seriöst. Att bli tillsammans med honom, är det bästa valet jag gjort i mitt liv. Jag har aldrig mått så bra med en annan människa, vi stöttar varandra genom allt, vi har kommit så långt som ingen trodde att vi skulle, han får mig att skratta varje dag, han ger mig en trygghet jag aldrig haft innan liksom. Min största kärlek :)

 
POSTAT AV: ANONYM

Har ni tänkt på framtiden? Tex hur ni ska uppfostra erat barn,om han ska få några syskon? Hur blev du själv uppfostrad, och hur var din uppväxt?

Självklart har vi det, jag vill att min son ska vara artig mot alla, behandla andra som han själv vill bli behandlad,
så blev jag själv uppfostrad. Jag vill att han ska sköta skolan, respektera tjejer/kvinnor. Kunna berätta för mig och Jimmy om nånting stör honom, jag vill att han ska kunna prata om allt med oss.
Min uppväxt var inte den bästa. Det var en massa jävla alkohol och droger iblandat, det är fortfarande jobbigt ibland, inte för att jag själv nånsin hållt på med droger då alltså. Så det kommer jag varna han för, att verkligen hålla sig undan den skiten. Så ja, jag har haft en typ traumatisk uppväxt, men jag har samtidigt haft så många människor runt omkring mig som alltid ställt upp, alltid tagit hand om mig och lyssnat på mina problem. Alla har ju inte den turen. Kommer vara förevigt tacksam till dom, och dom vet vilka dom är. Jag vill ge han allt jag inte hade kan man säga. En extremt trygg uppväxt. Syskon vill vi självklart skaffa..om några år då ;-)

 

POSTAT AV: JESSICA

du är sjukt fin som gravid ! 

Ingen fråga men ville ta med den ändå hehe. Tack så mycket! <3

 

POSTAT AV: EMELIE JOHANSSON

Ska du ta epa eller ska du försöka klara dig utan? Jag vågar ej ta den så jag får klara mig på lustgas och tens

Jag vet faktiskt inte hur jag vill göra.. Alltså först o främst ska jag försöka klara mig utan, för jag är sååååå stört nålrädd (tatueringar räknas inte) Haha. Men jag vill ändå att dom ska säga till innan det är försent, så jag vet att jag har möjligheten liksom. Tens skulle jag också vilja testa, har typ hört att man kan låna en sån? Men jag har ingen aning om vart haha :s ska försöka ta reda på det..



 
How hot?

Kommentarer
Postat av: Nyfiken (:

Kom på lite frågor nu i efterhand, hoppas det är lugnt och att du kan besvara dem ändå? Vill börja med att säga att jag blir så glad bara av att läsa din blogg. Och av att se bilderna du lägger upp. Det verkar mysigt att vara gravid (fast endå inte haha).

- Kanske en för personlig fråga, men har alltid undrat om man kan ha sex när man är höggravid. Klart man kan men alltså har man det, eller är man för upptagen med att var gravid, man kanske har för ont, ingen sexlust eller liknande. Vad vet jag, skulle vara intressant att veta i allmänhet.

- Hur är du och Jimmy som par, är ni mysiga med varandra, och har hans sätt att vara mot dig förändrats sen du blev gravid?

- Hur gammal är Jimmy?

- Vad sa dina syskon, kompisar och hans kompisar om ert beslut att behålla barnet?

- Anser du att di har lika många vänner kvar sen du blev gravid eller lämnade några dig?

- Har du några speciella cravings som du är sugen på hela tiden?

- Gjorde du gravtestet bara av en slump eller misstänkte du att det var något?

- Har du någon kontakt med Boorak fortfarande, vad hände mellan er? Får man deåga det eller det kanske är känsligt? Har följt din blogg nu ett tag så har hängt med en del.

Återigen tack för en jätteintressant och läsvärd blogg!

2013-09-05 @ 18:01:13
Postat av: Emelie Johansson

Fick låna min TENS på mvc var min bm som.tog fram den ;)

Svar: Ska fråga min barnmorska på måndag!:)
micklalea

2013-09-05 @ 21:34:05
URL: http://bajsemelie.blogg.se/
Postat av: Undrar

Hej! Skulle du och din kusin kunna ta flera gravid bilder på er? :)typ jämföra storlek på bild så man ser hur stor skillnad det är? ni var jätte gulliga tillsammans :)

2013-09-07 @ 15:54:47
Postat av: Undrar

Hej! Skulle du och din kusin kunna ta flera gravid bilder på er? :)typ jämföra storlek på bild så man ser hur stor skillnad det är? ni var jätte gulliga tillsammans :)

2013-09-07 @ 15:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se