2 månader!

Nu sitter jag framför datorn, är ensam, och Nathaniel sover bredvid mig. Så jag passar på att blogga lite om vad som hänt dom här dagarna haha.
 
I lördags flyttade vi som sagt, men vi fick inte med allt i släpet haha! Knas.. Hur som, min kära storebror var snäll nog att köra.
Vi har varit där en gång till med bara bilen och hämtat lite grejer, men det är fortfarande lite saker kvar..
Herregud alltså. Nu förstår man varför man knappt fick plats i ettan..
Jimmy åkte till jobbet på morgonen där på måndagen, sen kom Viktor min lillebror hit med sin polare Dicle, vi drack lite kaffe sen kom min lillesyster också hit med sin polare. Min mamma har också varit här varje dag haha, så jävla skönt med familjen så nära igen,, Elin kom ju också hit i måndags och åkte hem idag. Vi har haft jättemysigt. Kollat på paradise hotel, film, lagat god middag, snackat massa skit osv. Var på bvc här i hallstavik igår också och lämnade Nathaniels uppgifter, eftersom vi måste byta nu, Så nu är vi inskriva och ska på besök den 18 för  två månaderskontrollen! Han är egentligen 2 månader idag och skulle till bvc i skogås men haha aa..
Tiden går så fort.. Redan 2 månader liksom? Helt sjukt!
 
Inatt ska min lillebror sova här. Hehe.. Vet inte om jag vågar riktigt sova ensam i en stor fyra helt själv första veckan vi bor här.. Så nu väntar jag på han så ska vi kolla på film :)
 
Fått frågor om VARFÖR vi har flyttat och sånt, och varför just till hallstavik.
Såhär är det. Vi bodde i en etta på 37 kvm, med bebis, Jimmy, jag och min hund.
Det var för litet för oss fyra helt enkelt. Dessutom betalade vi 7500 kr i månaden för den och det är jävligt dyrt för en så pass liten lägenhet. Om det bara hade varit jag och jimmy hade vi nog lätt bott kvar, för både han och jag trivs i stockholm, vi är båda uppvuxna i haninge och jag kommer alltid se det som mitt hem. Min dröm är att nån dag flytta till kanske farsta. Men nu bor vi i en fyra i hallstavik på 98 kvm för 6500 kr i månaden.. Och det är SÅ värt det. Hallstavik är inte helt frrämmande för mig då jag alltid var här när jag var yngre med min bästa polare Rebecca, för hennes morsa har bott här i flera år. Sen har min storebror alltid bott här, och hans pappa och bröder. Plus att hans tjej som han har barn med (mitt brorsbarn då alltså haha) bor ju också här. Sen har några till från västerhaninge konstigt nog flyttat upp hit, och alla har småbarn. Det är inte så dött här som alla tror, visst är jag inte van vid det här långsamma tempot dom flesta har här haha , speciellt i kassorna på affären.. Herregud, dom kan stanna upp och prata om blommor typ. Så kommer jag där helt stressad och vill ha allt snabbt och klart. Men jag tror det kan vara bra för mig att komma iväg lite..
 
Hahaha pallar inte att min lillebror är så lång.. Jag och mamma ser ut som dvärgar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se