Läkarbesök.

Som sagt, skulle göra ul igår, och träffa en läkare. Sen till min barnmorska som ligger
ungefär på samma plats.
Mamma kom, och Jimmy var såklart med. När barnmorskan visade in oss i rummet
där man gör ultraljudet så började jag verkligen störtböla. Jag pallade inte, jag ville inte,
jag var livrädd att det hade ökat med en massa jävla vatten. Bm såg ju smått förskräckt ut och frågade
vad jag var rädd över, vad det var jag inte ville göra, vanligt ul eller vaginalt, eftersom jag skulle
göra båda. Jag sa bara allt, att jag inte ville göra nånting av det, att jag ville åka hem hahaha.
 
Hur som, tog tag i mig själv och la mig på den där sängen.. Fick småsitta upp eftersom jag
inte kan ligga direkt på rygg, blir för stort tryck mot lungorna då.
Vattnet hade inte ökat! Alltså.. Kan jag förklara lättnaden? Han mådde bra och vattnet
hade inte ökat! Har fortfarande alldeles för mycket men ja.
Fick sen göra ctg efter det, en massa jävla sammandragningar som vanligt men men.
Sen fick jag träffa läkaren.
 
Huvudet är ruckbart, men eftersom jag har så mycket vatten så lär han inte fixera sig förrän
mitt vatten går. Men det är bra att han ligger med huvudet nere så det inte blir navelsträngsframfall.
Hon kände lite och sa att min tapp var fortfarande för kort, ca 1,5 cm, och hon tyckte att jag
var smått öppen. Men att det inte var någon fara. Pratade om igångsättning just nu,
för min skull. Men att dom helst skulle vilja att han ligger inne i nån vecka till.
Visst att jag är sjukt trött på att vara gravid, men att sätta igång mig nu bara för att jag
ska må bättre känns inte rätt. Så han får vara kvar där inne ett tag till.
 
Har ändå gått in i vecka 36 idag (35+0) och om jag klarat så länge, så ska väl nån vecka till
gå bra, för hans skull.
Ska tillbaka på måndag igen, woho.. Nä men det är ju bra att dom håller koll på allt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se