Panik

Det som går i mina tankar galet mycket just nu är HUR vi ska ha råd med allt.
Spjälsäng är klart, vi har min gamla som typ har gått i generationer med mig och mina syskon.
Barnvagn, det ska vi få av min mamma, världens bästa.
 
Men tänker lite såhär, vi KRIGAR ju för att verkligen hitta en lägenhet inom kort,
för även om det är 'lång' tid kvar, så är det ändå sommaren som kommer gå sjukt snabbt,
sen efter sommaren ska bebben vara här. Och det är redan tre månader sen jag fick reda på
att jag var gravid överhuvudtaget och det känns som det var igår liksom.
 
Så, en lägenhet, inredning till den, och bebissaker. Jag hittade en lista på saker man ska införskaffa,
sen känner jag att allting behöver man nog inte ha, utan man kör lite på magkänslan när det
gäller vissa grejer, känner typ att VÅRA föräldrar behövde inte köpa ett skötbord, utan det gick helt okej med en handduk. Och vi har ju överlevt haha.,
men det mesta ska man ju liksom ha. Så efter ultraljudet om ca
två veckor så ska jag nog börja köpa nånting litet varje månad så vi slipper en
klumpsumma dom sista veckorna.
 
Vagn:
( ) Vagn 
( ) Filt
( ) Täcke och kudde
( ) Plastad frotté
( ) Vagnleksak/Mobil 
( ) Reflex 
( ) Skötväska

Bil:
( ) Bilstol  
( ) Solskydd till bilfönster
Vi äger inte ens en bil än så.

Sova gott:
( ) Spjälsäng/Vagga
( ) Spjälskydd
( ) Madrass
( ) Täcke
( ) Kudde
( ) Lakan
( ) Plastad frotté
( ) Påslakanset
( ) Leksaksmobil/speldosa
( ) Gosedjur
( ) Babynest
( ) Babyvakt

Sköta om:
( ) Skötbord   
( ) Skötbädd/skötskydd
( ) Mobil 
( ) Våtservetter
( ) Tvättlappar
( ) Blöjor 

Äta mat:
( ) Amnings-BH
( ) Bröstpump
( ) Nappflaska
( ) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
( ) Amnings kupor
( ) Haklappar
( ) Dreggelhaklappar
( ) Kräkhanddukar

Bada:
( ) Badbalja 
( ) Tvättlappar av frotté
( ) Babyolja
( ) Badhandduk med huva 

Kläder stlk 50
( ) Body      
( ) Dress
( ) Mjukisbyxor
( ) Mössa
( ) Pyamas
( ) Strumpor

Kläder stlk 56:
( ) Bodys 
( ) Strumpor
( ) Pyjamasar
( ) VelourByxor
( ) Mössor
( ) Tossor

Mini-Apotek:
( ) Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
( ) Febertermometer
( ) Kräm mot torr hud
( ) Idomin
( ) Barnolja
( ) Xylocain

Övrigt:
( ) Filtar 
( ) Amningskudde
( ) Bärsele/bärsjal
( ) Babysitter 
( ) Snuttefilt  
( ) Nalle/gosedjur
( ) Nappar 
( ) Napphållare 
( ) Babygym
( ) Bindor till mamma
 

Bild från igår. Lillesyster är lite otålig på att bli moster så fick skicka den här haha.

SVULLEN CHEEEY!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se