I dunnooooo

God morgon god morgooon!
Helgen har varit såå soft för ryggen inte har gjort ont haha, igår kväll började det kännas
lite, & samma idag. Men men, bara klassen som ska träffas idag så det är soft.
 
Fan.. Jag är bara i vecka 16, men i typ tre dagar nu när jag ligger ner på sidan
känner jag nåt otroligt svagt tickande i sidan av magen. Kan inte säga att det är bebisrörelser
till 100 % då det oftast är omföderskor som brukar känna lite nu och för förstföderskor brukar det dröja nån vecka till men vad är det annars liksom. Väldigt otroligt svagt iallafall och när jag bara
ligger & softar. Kul när man känner dom första ordentliga iallafall haha.
 
Från babycenters hemsida.

När kommer jag att börja känna bebisen röra sig inne i magen?

De första fosterrörelserna du känner igen är ett spännande ögonblick. Om det är din första graviditet kan det ta en tid innan du förstår att det som mest känns som fjärilar i magen faktiskt är fosterrörelser. Förmodligen kommer du att märka det första gången kring 18 eller 20 veckor, men det kan också ske senare.

Om det är ditt andra eller tredje barn känner du det förmodligen tidigare, kring 15 till 18 veckor, helt enkelt för att du vet vad du kan vänta dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se