Till alla er bortskämda snorungar.

Måste bara skriva en sak jag stör mig på.
Och det är såna här bortskämda snorungar.

Sitter och läser Dessies blogg, ska erkänna att jag ÄLSKAR att HATA henne.

Vad är meningen med att få pengar hela tiden, köpa dyra märken?
Om man alltid får det man vill ha så har man ingenting att se fram
emot. Tänk om du verkligen LÄNGTAR tills din födelsedag,julafton, whatever
efter just den där fina mobilen. Och så får du den. Det kallas lycka, att man har
nånting att se fram emot. Men om man ber om pengar till den och får den så fort
man vill? Om jag fick välja liv.
Det jag har nu - Snålt med pengar, inte speciellt dyra kläder, inte 180 par skor,
inte den nyaste mobilen, jag bor inte i en lyxlägenhet.
MEN jag har en underbar familj och vänner.

Eller det vissa har - Mycket pengar, bär endast märkeskläder, skor till en förbannelse,
får det dom pekar på och festar på ställen som Laroy?

Jag tycker inte heller att de ens är speciellt coolt med människor som bor på dom
rika ställena, lyx lägenheter, lyx villor och sådant.
Sure, ett barn väljer inte sina föräldrar, rika eller fattiga.
Men Om man som förälder har mucho money då ska man fan inte skämma bort
barnet genom att ge dom de nyaste grejerna, snyggaste märkeskläderna m.m,
hur kommer det bli när dom är vuxna? När dom ska klara sig på egen hand?
När dom ska betala sina egna räkningar, tjäna sina egna pengar?
Fail säger jag bara. ;)

Men sure, skutta ni snorungar runt i era fantasibubblor och
tro att ni är bättre än alla andra, vänta bara tills den
riktiga världen kommer.

(
ska inte dra alla över en kant nu, men dom flesta är faktiskt såhär ;) )
http://www.stureplan.se/articles/3018/images/article_image_6802f1e5a98fbd47.jpg

Kolla bara Dessie, stannar hemma från skolan, skriver en blogg och får pengar,
jag är nästan spik säker på att hon får från sina föräldrar med.
Om inte jag nu jobbar om dagarna, då får jag inga pengar.
Jag fick ett val, skola eller jobb. Men är glad för det,
skulle inte vilja ligga inne hela dagarna och få allt
serverat på ett silverfat.

Kommentarer
Postat av: elin

that's true !!!

2009-10-22 @ 10:59:38
URL: http://elinaoow.blogg.se/
Postat av: Meliiinaa

Det är sant, det är inte roligt att få allt man vill ha då har man verkligen inget att se fram emot!

2009-10-22 @ 12:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se