Småbarn går över vägen till skolan, dumt!

Jag blir så irreterad. Det finns en skola ungefär där jag bor, det går från dagis upp till femman där och dom flesta barn går faktiskt dit själva. Men grejen är det att det ligger en väg precis där, precis när bilar åker runt hörnet, där går barnen över. Bla mina syskon. Alla föräldrar kan faktiskt inte följa med sina barn till skolan/dagis precis som min mamma, hon börjar halv åtta. Men det är tur att min lillebror 10 år faktiskt går i samma skola som min lillesyster 6 år, för då kan dom ha sällskap. Men vilken dag som helst kan det hända en olycka för folk åker ju som cpskadade människor här, bilar, bussar, motorcyklar, crossar, You name it!

Där den röda pilen är så går barnen över.

Inte för att jag tror att en 15 årig tjej som jag kan skriva till vägvärket och be dom stänga av den här vägen
mellan 07.30 och 08.00 men jag kan kanske försöka iallafall, jag blir alltid orolig när mina syskon drar iväg
så jag står vid fönstret som en hök och håller koll. Plus att jag ber dom att kolla efter bilar och hålla varandra i handen,
dom blir lite halvtrötta när syrran säger åt dom samma sak varje morgon. Aya dusch, frukost och sen skola.
Peace / MiiiiiiiQa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se