att tappa vagnen

Igår hände det som inte fick hända. Jag skulle ut med tyson och nathaniel för att möta Jimmy efter jobbet. I trappen så var det två städare från samhall, jättesöta men lite virriga och sprang runt i trappen och hade ställt upp porten. Dom som känner Tyson vet att han är en väldigt ivrig hund.. Snäll, men ivrig. Och drar.
Iallafall, jag ställer mig i början av trappen med vagnen, då ser jag att porten är öppen och Tyson drar allt vad han kan så jag tappar greppet på kopplet så kopplet lindar in sig på nåt sjukt konstigt sett i vagnen och han drar ner hela vagnen, som välter. Mitt hjärta stannade seriöst asså. Jag såg bara hur Nathaniel låg på mage, utanför vagnen och grät. Jag kastade min telefon som självklart fick en spricka i skärmen, ny och allt men jag skiter fullständigt i den. Plockar upp Nathaniel som gråter, jag gråter, har panik och skriker mitt barn. Lugnar ner mig, plockar upp telefonen och ringer ambulansen som är här efter två sekunder typ.
Direkt efter ringer jag Jimmy som var i handen med tåget, ambulans männen kollar rygg,mage, blick, Hans lilla bula i pannan , och allt sånt, Jimmy är hemma på två röda typ då han sprang från tåget så han fick typ astma attack när han kom hem.. dom sa rätt direkt att han mår bra, en bula men inget mer med det. Dom var så jävla trevliga och försökte trösta en panikslagen och ledsen mamma, asså fy.. det är det värsta jag har varit med om, under resten av dagen fick han sitta hos mig och bilden kom upp i mitt huvud hela tiden så jag grät hela dagen asså.. och dagen innan var det pappa som fick anfall o fick åka ambulans, asså det blir så mycket, jag ser fortfarande ut som sju svåra år. Jag skäms nåt otroligt, att jag inte höll i Tyson hårdare, att jag inte höll mer koll, och jag är så jävla rädd att det här kan hända igen, men som sagt, man lär sig av sina misstag och det hade kunnat gått mycket värre än vad det gjorde. Ikväll ska jag och mamma på middag här i Västerhaninge, träffa massa folk, kan vara skönt att tänka på nåt annat en stund, tror jag behöver det.. 
Han fick även en jätte mysig nalle av ambulanspersonalen oxå haha, han älskar den!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se