Lista

Ett till inlägg såhär direkt på morgonen. Märker på mig själv att jag har tråkigt hähe.
 
När fick du reda på att du var gravid? 27 januari
Hur fick du reda på att du var gravid? Gjorde ett gravtest 
Hur gammal var du? 19 år.
Ungefär när blev du gravid? Google is the shit.
Din graviditet startade : onsdag 26 december 2012, Du blev gravid ungefär onsdag 9 januari 2013.
Står det iallafall haha..
Hur reagerade du? Panik, rädd, frustrerad. Berättade för Jimmy som blev glad, då blev jag lugn & glad jag med haha...
Hur tog pappa det? Jadu.. Han blev typ glad, på en gång haha.
Var graviditeten planerad? Nej verkligen inte då vi inte ens har hittat ett eget ställe än, men han är så välkommen våran lilla son!
Vilken vecka är du i nu? 31. 30+0.

Mår du illa? Jag mådde sjukt illa till vecka 13 ungefär, sen började det avta, nu har det börjat komma tillbaka haha.. Inte det roligaste.
Har du halsbränna? Ibland har jag det.
Har du ont av foglossning? Nja, däremot ischias problem och extrem ryggvärk..
Har du mycket vätska i kroppen? Nää inte än iallafall :)
Har du några bristningar? Nopp, inte än där heller..Däremot ser det rätt mongo ut där min navelpiercing satt haha.
Har du en hormonrand? Nopp
Är du extra känslig? Ja sådär hehe.. Mest i början faktiskt. Kanske är lite argare nu..

Kissar du ofta? Ja, den där toaletten är min beztis.
Har du/haft några gravidcravings? Choklad.. Nektariner.. Bubbelvatten med citron.
Vad vägde du innan du blev gravid? 57 kg.
Vad väger du nu? 69 kg ungefär
När kände du dom första sparkarna? 24 april, i vecka 18..
Sparkar den mycket nu? Ja, han sparkar, rör sig, vänder på sig, hickar.. Känns som om han aldrig sover där inne haha.

Vet ni vad bebisen har för kön?
 En pojke.
Vad tror du att det är? 
Vad tror pappan att det är? 
Har ni några namn? Ja vi har ett namn :) Vill inte gå ut med det offentligt än bara.
Vad kallar ni bebisen just nu? Bebis, bäbis, ungen, vid hans namn.
Hur många ultraljud har du gjort? 2 stycken, ett i vecka 13 då jag egentligen bara träffade läkaren hos bm för konstiga knölar bakom öronen, blev nojig att jag inte ens var gravid haha så hon lät mig se honom, sen ett rul i vecka 22 tror jag? Ska på ett TUL 5 augusti också.
Hur är bebisens läge nu? Jag tror att han ligger med huvudet neråt just nu, och med benen vid mina revben haha.. Mysigt!
När är bebisen beräknad?
 1 oktober.
När tror du att du föder? Jag har ingen aning.. Men jag tror att jag kommer att föda innan bf. Någon gång i september.
Var vill du föda? Vi har redan bestämt sjukhus :)
Vilka ska vara med på förlossningen? Min pojkvän, eventuellt min kära mor om jag känner för det där & då. 
Är du nervös inför förlossningen? Helt ärligt så är jag typ livrädd :) ..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se