fokus på ögonen

Sagas kompis Nedhja ringde precis.. saga är inte hemma så typ såhär va vårat samtal ( hon är en jobbig unge )
N - Hej är saga hemma ?
Jag - Nej hon är hos pappa, hon ska sova där
N- Jaha.. är du hemma?
Jag - Japp det är jag
N - Vad gör katterna?
Jag - Jag tror faktiskt dom sover, dom är ju kattungar
N - Jaa jag vet det.. Kan du kolla vad dom gör?
Jag - okej.. dom sover! ( kollade inte, orkade inte )
N - Hihi okej.. Vilket år är du född :)?
Jag - 1993 är jag född Nedhja..
N - Jahaa.. jag vet inte när jag är född, det var så länge sen! ( visst gumman, 7 år sen.. )
Jag - Jaha men hurru nedhja nu ringer mobilen måste svara nu!
N - Hur låter din mobil när den ringer mickaela? :)
Jag - Den är på tystläge, nu måste jag verkligen gå så vi hörs
N - Jaaa hejdåå mickaela :D!

Sen frågade hon också vad mina kompisar hette m.m .. Lite jobbig fast gullig är hon ;)

I väntan på att Rebec & Assiya kommer så har jag sminkat mig.. dunno why men typ ett tidsfördriv. Bara fokus på ögonen inte hela ansiktet, foundation och sånt skippa ja i ;)


Utan mascara på underfransarna

Med mascara på underfransarna

Att ha mascara på underfransarna är en smaksak, jag föredrar utan fast körde på det ändå..



1. Dream matte mousse
2. Pensel
3. Eyeliner flytande
4. Brun kajal
5. Mascara Build up! Extra volume
6. Tops!
7. Rosa kajal Dior
8. Ögonskugga , dubbelskugga
8. IGEN i know, skrev fel där.. Till ögonskuggan iallafall!
9. Guldig ögonskugga, pulver

1 . Först använder jag Penseln till moussen och stryker över ögonlocket och ända upp till ögonbrynet
2. Sen tar jag på eyeliner, använder tops till det som blir lite utanför linjen, använd lite tvål på den för om jag
använder vatten försvinner inte allt och då står man där och kämpar osv osv..
3. Sen använder jag den rosa kajalen lixom under dom undre ögonfransarna.
4. Sen tar jag brun kajal, fyller i det ojämna i ögonbrynen ( vet.. helst ögonbrynspenna ) och stryker lite
på underfransarna ( men inte där den rosa är )
5. Sätter sen på den bruna ögonskuggan och sen den guldiga,
6. Sen använder jag den vita/beiga ögonskuggan, tar en tops och drar på den rosa kajalen, det blir ett fint skimmer :)

Sen till slut mascaran! :) Fast oftast brukar ja ta mascaran absolut först, men har läst att man inte ska göra det så gjorde inte det idag, hehe ;)

Långt inlägg, ja e sååå duktig! haha
peyz and lööööw / yoooah MiiiiiiQa

Kommentarer
Postat av: Emms

sv: Haha japp ^^

2009-03-06 @ 20:20:18
URL: http://konstigaemms.blogg.se/
Postat av: Linda (och Amanda)

sv: nejnej :) det känns typ inte <3

2009-03-06 @ 23:09:12
URL: http://lovebyhodmans.blogg.se/
Postat av: Jos

Vad fint det blev! :)

2009-03-07 @ 11:20:03
URL: http://juiceee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se