Hur jag sminkar mig :)

Okej, en enkel sminkning blev det då.. :)
Vet att dom första bilderna inte alls har bra skärpa, men till slut hittade jag nån jävla inställning på kameran så bilderna blev tusen ggr bättre! =)
ALLA SMÅ BILDER ÄR KLICKBARA!!

Börjar med att ta ut eventuella piercingar i ansiktet.

NIVEA YOUNG finns att köpa på H&M. Ansiktsvatten,återfuktande gel och sminkborttagning 115 kr sammanlagt tror jag att det var. Så jag rensar ansiktet, och sätter sen på mig gelen.

Lägger sen concealer under ögat, ögonvrån och ögonlocket upp till mina ögonbryn.
Blir mycket bättre underlag för eyeliner, ögonskugga och ja, sånt där.

Lägger sedan min foundation. Som egentligen är för ljus, men hellre för ljus än för mörk.
Lägger på min hals oxå, blir mycket jämnare och ser bättre ut.


Har sen ett löst puder. Ända ner på halsen, fortfarande väldigt ljus i ansiktet..

Har sen H&M's egna puder, funkar typ bäst. Sen är själva ansiktet klart. Inte för mörkt och inte för ljust.

Sen använder jag en ljus shimmer ögonskugga enda upp till ögonbrynet. Sen den guldiga på bara ögongloben eller vad man ska kalla det :)

Sen en Eyeliner. Rätta till ojämnheter. Men brukar inte vara så noga med det,
man ser inte det så mycket om man inte står och stirrar haha..

Halvfräsch bild haha, men kajal. Sudda, och sen mascara, Telescopic

Läppenna. Har AStorra läppar så det har blödit, inte så jättefint då.. Läppstift och läppglans

Sen är jag klar, hehe. Bjuder på några bilder..


Här är piercingarna på oxå.. :)

Tillägger att jag målade ögonbrynen oxå. Och lite rouge :)


Kommentarer
Postat av: Cella

Bra inlägg :D !

2010-03-11 @ 21:41:30
URL: http://noyouno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se