Wikipedia

Kollat runt på wikipedia vad min och min familjs namn betyder
Eftersom Mickaela är en ovanlig stavning fick jag söka på Mikaela

Mikaela är ett kvinnonamn, en femininform av Mikael, och har hebreiskt ursprung.
Mikaela betyder "vem är gud?".
  svar: jo jag vet att de är jag som är gud.. :)

Ylva ( Mamma )
Ylva är ett gammalt nordiskt kvinnonamn, en feminin form av Ulf (eller Ulv) och betyder 'varg'.

Peter ( Pappa )
Peter, mansnamn, är en engelsk form av det latinska namnet Petrus som härstammar från det grekiska namnet Petros. Petros är en översättning av det arameiska namnet Kefas som betyder 'klippa'. Namnet tar formerna Petrus på latin, Pjotr på ryska, Pierre på franska och Pétur på isländska. Ryska tsarer med namnet Pjotr kallas på svenska Peter

Viktor ( Lbror )

Mansnamnet Viktor eller Victor är av latinskt ursprung och betyder 'segrare'. Motsvarande kvinnonamn är Viktoria.

Daniel ( Sbror )
Daniel är ett hebreiskt mansnamn (Daniy'el) (דניאל) med betydelsen 'Gud är min domare'.

Saga ( syster )
Sága är ett fornnordisk namn som betyder "hon som ser".
Ursprunligen från japan


hehe ja hade ju såklart den c00laste beskrivningen.. :)

Pratade lite med min syrra idag efter jag hämtat henne på dagis
Jag : Visste du att våra hus är byggda på en kyrkogård? För lääänge sen..
Saga : Jaha, så det ligger döda människor och mumier under oss?
Jag : Aa typ.. Eller inte mumier kanske , vet du ens vad de är ?
Saga : Men jaa.. ? De är ju typ dom som är inlindade i toalett papper :)
Jag : eh va.. toalett papper?
Saga : Ja, bajspapper, bajs är ansikte.. och du är störd, eller nee rebecca e störd.
Jag : Men tyst på dig snorunge
Saga : HAHA reggaeton ser ut som en korv, han är stel som en korv..
( efter de gick ja därifrån.. )

Sen uttalade min pappa min killes namn fel, då tyckte
mamma att de lät som namnet lawin lät som en pedofil :)
Nu e mamma & köper comviq åt lilla maaaej, sen köpte hon såklart
xray till mig lite tidigare på dagen, 4 stycken, precis som de ska vara :)

Dagens Middag : Burk köttbullar och potatis ( gurka aromat & ketchup aah .. )
Dagens låt : Freedom - Akon  ( nya albumet Freedom, gudomligt säger jag bara.. )

ciao n Peace / MiiQa

Kommentarer
Postat av: Rebecca

vadå ja e störd..? tack :)

så säger hon bara för hon saknar mig! HAHA

2008-12-16 @ 01:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
plusikassan.se